Nakon odličnog prijema atraktivnih Spirit Flyback modela u čeliku Longines je odlučio da ih ponudi i u savremenijem titanijumskom dresu. To je i više nego dovoljno da Spirit Flyback Titanium ljubiteljima sportske elegancije ostavi vrlo malo prostora za razmišljanje, pogotovo jer za preciznost brine COSC mehanizam…
Jesenju ofanzivu Longines započinje tandemom titanijumskih satova inspirisanih svetom avijacije. Budući da već nudi jednostavni time-only Spirit od titanijuma, proširenje porodice sličnim modelima nije nas previše iznenadilo… Razloge za promociju Spirit Flyback Titanium modela treba potražiti i u uspehu Spirit Flyback Chronograph kolekcije koju smo detaljno upoznali sredinom aprila. Sada je tu još zanimljiviji Spirit Flyback Titanium koji prati manja težina i veća cena.
Longines bira Grade 5, titanijum prve klase
Pre svega ćemo reč-dve posvetiti materijalu od kojeg je izrađeno kućište obe reference. U časovničarskoj industriji titanijum se koristi u dva oblika: Grade 2 i Grade 5. Ovom prilikom Longines se odlučio za kvalitetniji titanijum oznake Grade 5, leguru koja uključuje aluminijum i vanadijum. Kao epilog Grade 5 titanijum je čvršći i obično ga možete videli na najprestižnijim modelima. Primera radi, elitni (i značajno skuplji) sportski model kuće Rolex Yacht-Master koristi upravo titanijum Grade 5…Poput postojećih čeličnih modela, Spirit Flyback u titanijumu kombinuje savremene dimenzije 42 x 17 milimetara. Rastojanje između lugova je 49 milimetara što u kombinaciji s umanjenom težinom stvara uslove za vrlo dobru nosivost (ako progutate nešto veću visinu). Podsećanja radi titanijum je za 40 posto lakši od čelika i možda je to, između ostalog, njegova najveća komparativna prednost…
I dok čelična izdanja nude crni i plavi brojčanik, Longines se opredelio da nove reference imaju antracit sivi cifer koji se savršeno uklopio u titanijumsku spoljašnost. Kao notu uvek dobrodošle klasike dizajneri su odabrali da dvosmerna keramička korona bude crna. Nezaobilazna Super-LumiNova zastupljena je na apliciranim arapskim brojevima i kazaljkama, s bronzanim detaljima. Za dodir boje atelje Longines je upotrebio intenzivnu crvenu nijansu na vrhu centralne sekundare i za oznaku Flyback. Podsetimo se, praktična flajbek funkcija omogućuje da se, umesto izvođenja klasičnog niza stop-reset-start, jednim pritiskom na pušer kazaljka trenutno vrati na nulu i ponovo počne merenje. Podbrojčanici su simetrični, čime je postignuta zavidna preglednost.
Kućište je vodootporno do 100 metara i transparentno na poleđini. To stvara uslove za upoznavanje s automatskim kalibrom L791.4 koji koriste i čelične Spirit Flyback Chronograph verzije. Longines ništa ne prepušta slučaju, pa je niz od pet apliciranih zvezdica i dalje prisutan na ciferu ukazujući na preciznost COSC mehanizma i tačnost u okviru strogih standarda od -4/+6 sekundi dnevno. U osnovi je to stari, dobri i veoma pouzdani Valjoux 7753, koji nakon temeljne prerade radi na 4 Hz (28.800 vps) i isporučuje gotovo trodnevnu rezervu snage (68 časova).
Visok kvalitet u stopu prati iznenađujuće visoka cena…
Dostupan na crno-sivom tekstilnom kaišu ili brušenoj/poliranoj narukvici od titanijuma s preklopnom kopčom, Longines Spirit Flyback Titanium biće deo standardne ponude. Poput većine Swiss Made manufaktura ni Longines nije mimoišao talas poskupljenja. Cena je tako viša od očekivane i iznosi 5.400 evra na NATO kaišu i 5.750 evra na trodelnoj narukvici.
Komparacije radi čelična izdanja su pristupačnija (ne i pristupačna) jer je za model na narukvici potrebno prebrojati 4.950 evra, dok je za verzije na kaiševima neophodno pripremiti tek nešto manje evrića – 4.850. Cena će ujedno biti i najveća prepreka za kupovinu, jer su prve reakcije na Longines Spirit Flyback Titanium i više nego pozitivne.
Osnovni podaci | |
---|---|
Brend | Longines |
Model | Spirit Flyback Titanium |
Reference | L3.821.1.53.6 – titanijum, L3.821.1.53.2 NATO |
Dimenzije kućišta | prečnik 42 mm, visina kućišta 17 mm |
Narukvica/kaiš | titanijum, NATO |
Vodootpornost | 100 m |
Mehanizam | L791.4 automatski |
Frekvencija rada | 28.800 vps |
Rezerva snage | 68 časova |
Cena | 5.750 evra, 5.400 evra |