Kultni Dakar, sasvim sigurno najzahtevniji reli na svetu, dobio je novog časovničarskog partnera! U pitanju je renomirani brend Tudor koji će od narednog izdanja biti službeni merač vremena i svedok nemilosrdnog nadmetanja čoveka, tehnologije i prirode u Saudijskoj Arabiji!
Slučajna istorija najslavnijeg relija na svetu
Originalni Dakar je nastao sasvim slučajno: legendarni francuski motociklista Tijeri Sabine (Thierry Sabine) izgubio se tokom relija Abidjan-Nica 1977. godine. Do složene akcije spasavanja Sabine je ostao u pustinji Sahara, i to mu je dalo dovoljno vremena za razmišljanje…
Bio je to trenutak otkrića, budući da je Sabine na svojoj koži osetio koliko peščana podloga istovremeno može biti izazovna i opasna. Ona mu je dala ideju za novo takmičenje, čuvenu trku Paris-Dakar. Prvo izdanje organizovano je tek 1978. godine, a Dakar je vrlo brzo postao ispit za najhrabrije vozače sveta…
Iako se više ne vozi na originalnoj ruti, Dakar i dalje ima autentičnu scenografiju u predelima Saudijske Arabije!
U sezoni 2025. karavan učesnika će startovati neposredno posle Nove godine, 3. januara, dok je cilj predviđen za 17. januar. U sredini je čuveno igralište – nemilosrdna i nepredvidljiva pustinja! Naime, ruta prolazi kroz Rub el Hali, najveću peščanu teritoriju na planeti, negostoljubivu regiju koja je i danas nenaseljena.
Osim veštine i brzine značajan faktor će i ove sezone biti vreme, tj. merenje deonica, teren na kojem je kompanija Tudor već decenijama u samom vrhu.
Iako još uvek nema preciznih podataka koji će model švajcarske kompanije biti u centru pažnje, Tudor suptilno akcenat stavlja na robustni model Ranger. Ne bez razloga…
Reflektori su (za sada) usmereni na Tudor Ranger!
Pre svega, u pitanju je sat izrađen od čelika. Ranger u prečniku ima tek 39 milimetara, dok mu je visina 12 mm. Ipak, i to je sasvim dovoljno za izuzetnu otpornost.
S dizajnerske strane, reč je o svedenom modelu čiji je brojčanik apsolutno orijentisan na jednostavno očitavanje vremena. Centralni brojevi su arapski, a ovaj time-only model ističe sekundaru crvene boje.
Tudorov Ranger je povezan na sportski kaiš od tkanine maslinastozelene boje, koji naglašava avanturističku stranu. Po tradiciji, za tačnost brine vrhunski automatski mehanizam oznake MT5402, motor koji prema fabričkim podacima raspolaže autonomijom rada do 70 časova. Kao potvrdu prvoklasne konstrukcije atelje Tudor navodi i COSC sertifikat.
Uz standardno izdanje relija Dakar, Tudor navodi da će takođe biti službeni partner nostalgične trke Dakar Classic! Podsećanja radi, ona uključuje vozila koja su se takmičila na reliju Dakar do 2005. godine.